неділю, 27 липня 2014 р.

Благодарення цілісної людини

Мт 9.27-35
Зцілення людей Христом, як це показує нам святе Євангеліє, часто має своїм наслідком свідчення зцілення, радісний розголос про те, що відбулося. Людина, яка зцілилася, буквально - стала цілою чи цілісною, не може більше мовчати, навіть коли сам цілитель-Христос наказує їй мовчати. Цілісна людина є людиною благодарственної проповіді. Очі, спроможні бачити, спонукають уста до славослов'я. Саме тому основною молитвою церкви завжди була анафора - славословне благодарення суттю якого було свідчення віри.
Дуже гарним символом повного зцілення у євангелії Матея є той факт, що зціляються саме двоє сліпців - образ двох очей, якими людина споглядає світ. Іншими словами, зцілена Христом людина стає не лише спроможною бачити - для спромоюності бачити достатньо і одного ока. Двоє сліпців - ознака повноти бачення. Христос не задовільняється необхідним, Він приходить, щоб дати нам повноту всього. Ця повнота бачення осягається вірою. Саме тому Христос питає сліпців про їх віру. Справжнє бачення не є передусім фізичним. Справжнє бачення є візуальною перспективою віри, яка у свою чергу самозрозуміло виливається у проповідь.
"Небеса повідають славу Божу, про творіння рук Його сповіщає твердь", причиною ж мовчання вінця божественного творіння - людини може бути хіба біснуватість. Природа людини вимагає від неї мовлення і кожен, хто мовчить про дари Божі, є опанований бісом невдячності і гордині. Мовчання є гіршим від заперечення причетності Бога до творіння і благодіяння щодо сотвореного світу, воно є гріхом проти пам'яті про Бога, ігноруванням Його існування. "Горе мені, якщо я не проповідую!".
Зцілення від німоти все ж може теж сприйматися неоднозначно. Свіжість проповіді людини, якої Господь діткнув своєю зціляючою силою може виглядати для "впорядкованих" богословів підозрілою аж до звинувачення у причетності до невідомих, а відтак, злих сил - "Виганяє демонів силою князя демонів". Євангельською відповіддю на це є проста схема - не зважай, навчай, проповідую, роби цілісними людей, в яких, як у носіях віри, звершиться задумане Отцем від віків таїнство спасіння світу через участь у царстві Його Сина через благодать Святого Духа.

Немає коментарів:

Дописати коментар