вівторок, 20 травня 2014 р.

Панахида за живу людину



«Панахида за живу людину»
за требником № 633, церковного музею в Тифлісі.[1]
«Після закінчення вечірні і повечі­ря священик одягається, диякон кадить. Після звичайного начала:
Прийдіте, поклонімся...
Господи, почуй молитву мою...
Прокімен
Голосом моїм до Господа візвав...
Почуй мене в правді Твоїй.
Співці те саме.
Дух Твій благий виведе мене на землю праву.
Народ: Почуй мене в правді Твоїй...
Слава... Почуй мене ...
І ниніПочуй мене

Дия­кон виголошує ектенію
- В мирі Господеві помолімся... 
- За мир з висот...
- За мир всього світу...
- За святий храм цей...
- Щоб вислухане було моління наше, Господеві помолімся.
- Щоб зіслав він на нас великі і багаті милості і сподобив нас звершення таїнственного цього служіння, Господеві...
- Щоб відпустив він всяке прогрі­шення наше, вольне і невольне, Господеві...
- Щоб очистив він нас від гріхів наших, Господеві...
- Щоб вислухав він моління наше, зі­слав  на  нас  великі і багаті милості і сподобив нас царства Божого, Господеві...
- Щоб ізбавив він нас...
- І за всіх, хто потребує в Бога помо­чі... 
Молитва: Благодаримо тебе, Господи, найсолодший, джерело всіх благ, создателю неба і землі, благодаримо благого і чоловіколюбного Єдинородного Сина Твого, Ісуса Христа, народженого перед всяким творінням і посланого Тобою спасти і віднайти нас загублених. Благодаримо і славимо Тебе, благого Отця, від благого Сина нероздільного і нерозлучного, і собезначального, благого і животворящого Духа; хай засяє світло Твоє нам, які сидимо у темряві і тіні смерт­ній, сподоби нас стати перед Тобою з запаленою лампадою і відкрити уста, щоб оспівувати Тебе, небесного Царя.
- Щоб ізбавитися брату нашому імярек від всякої небезпеки, Господеві...
- Щоб просвітитися йому світлом благочестя і страху Божого, Господеві...
- Щоб непорочно і неосуджено звершити йому біг життя, Господеві...
- Щоб віднявся від нього всякий згубний помисл, Господеві...
- За прощення гріхів і відпущення беззаконь його, Господеві...
- Щоб вознісся він понад світські помисли, Господеві...
- Щоб жив він у страсі і святості, Господеві...
- Щоб він скинув древню людину і одягся в нову, створену за образом Божим, Господеві...
- Щоб ізбавитися нам...
- І за всіх потре­буючих...
Молитва: Господи Боже наш, ти даруєш мир людям і зсилаєш благодать Духа Святого тим, які моляться Тобі; Сам ти, сяяння Отче, просвіти розум наш і відкрий недостойні уста наші; ось бо стоїмо перед Тобою і незвіданою милістю Твоєю, уповаючи на невимовну Твою премудрість, якою ти всім творінням керуєш. Ти, Господи, сказав: всякий, хто попросить в імя Моє, отримає від Отця Мого небесного; тому і ми, грішні молимо безмір­ну Твою милість: даруй нам все, що просимо. Так, Господи, благодателю, який дає нам більше, ніж ми просимо, почуй нас з небес святих Твоїх і прости нам прогрішення наші, простягни руку Твою і вознеси перед все­благим Царем моління наше, як кадило; даруй рабу Твоєму ім’ярек мир, здоров'я, гріхів відпущення і заповідей Твоїх сповнення.
- Пресвяту, пречисту...
Возглас: Бо ти - Бог милості, щедрот і чоловіколюбя єси і Тобі славу возсилаємо... Співці: Аминь. 
Алилуя (двічі)
Стих: Господи, почуй мене в день скорботи моєї… Алилуя.
Стих: Пошле тобі поміч від Сіону... Алилуя.
Стих: Дасть тобі Господь за серцем твоїм, помяне всі жертви твої...
17-та та 18-та катизми, між якими співають тропарі «Благословен єси, Господи... Святих лик знайшов джерело життя...
Молитва: Господи Боже наш, ти Петрові та блудниці через сльози їх прощення гріхів дарував і розбійника, який покаявся, оправдав, прийми ісповідання раба Твого ім’ярек, і всі прогрішення його, вольні і невольні, у cловах чи ділах чи помслах, як благий Бог, прости...
- Заступи, спа­си...
- Пресвяту, пречисту...
Виголос: Бо Ти єдиний маєш владу відпускати гріхи, і Тобі славу возсилаємо...
Стихири покаянні
Зцілення маєш від Бога, душе моя, до Нього ж припадаючи з сльозами і зойком, візви до цілителя душ і тіл: ізбав від гріхів, Чоловіколюбче, і причисли мене, Ізбавителю, до блудниці тої і розбійни­ка; даруй мені прощення гріхів і спаси мене, Боже мій.
Не уподобився митареві в покаянні і сліз блудниці я не придбав; спаси мене, Господи, безсильного в чеснотах через сліпоту серця мого, бо ти – милостивий.
В час молитви покаятися обіцяю, зло ж сильне нападає на мене; тому молюся Тобі, Всеблагий, ізбав мене від нього і спаси мене, Боже чоло­віколюбче.
Слава і нині... Превознесена ти понад сили небесні, явилась храмом Божества, преблагословенна Богородице, родивши Спаса душ наших; молися ж за нас, які пісню Тобі співають.
Мовлять 50-й псалом до кінця і канон покаянний і святым.
Пісня 1-а: Богу, який в морі людей потопив...
З глибини гріхів до Тебе взиваю: руку милості просягни і спаси мене, як і Петра, Чоловіколюбче.
Як блудницю, від множества гріхів милостиво, Христе Боже, очисти мене, який кається, щоб з вірою співав я тобі.
Світліше понад круг сонця возсіяли мученики, і темряву здолавши, світ сяянням прикрасили.
Уповання вірних і причино навернення грішних, Богородице преславна, спаси мене молитвами Твоїми.
Пісня 3-а: Утвердилася днесь…
В безодню мрячну гріхів ввержений я і взиваю: світлом покаяння про­світи мене, Христе Світлодавче, щоб зі страхом співав я тобі.
Шляхи, якими подорожував я на землі, в рів пристрастей і в безодню помислів мене ввергли.
Подвиги сильні мужньо звершили і вінці нев’янучі з небес прийняли, святії і всехвальнії мученики, випросіть нам велику милість.
Небодержателя Бога плоттю родила ти нам, Діво благодат­ная...
Пісня 4-а: Почув, Господи...
О Слове, грішних Спасителю, спаси мене, який переступив заповіді Твої...
Запродався я помислам неосмисленим і скотам нерозумним уподобився окаянний...
У розриваннях і спаленні вогнем, ви перемогли спокуси, мужні мученики...
О Діво, невісто благодатная, сповни благодаті помисел мій...
Пісня 5-а: До Тебе вдосвіта лину...
Нерозумно в блуді життя своє розтратив, тремчу перед престолом Твоїм, пред яким стою, щоб бути осудженим; помилуй же мене окаянного.
О Слове, який відкриваєш очі сліпим, мисленні мої очі відкрий, щоб розумів я світло повелінь Твоїх...
З твердим серцем муки гіркі витерпіли-сте, мужні мученики...
Моли Божественне Слово, яке порухом Своїм все сотворило і невимовно від Тебе воплотилось, щоб спастися тим, які оспівуть тебе, Богородице Діво.
Пісня 6-а: Як  Йона...
Обняла мене безодня провин і в глибину гріхів упав я...
Хвилі помислів мене опановують, Многомилостивий...
Мученики, щитом віри прикрившись перемогли марнотну облесливість безбожних...
Оспівуємо Тебе, всепітая Богородице, ти родила нам плоттю препрославлене Слово, Якого оспівують всі сили небесні.
- В мирі Господеві...
- За мир з вистсот...
- За мир всього світу...
- За святий храм цей...
- За христолюбивого брата нашого імярек, за життя і спасіння його і щоб проститися всякому прогрішенню його і сподобитися йому царства небесного, Господеві помолімся...
- Щоб достойно прийнятою бути молінню і прошенню його, Господеві помолімся...
- Щоб ізбавити його від всяких підступів диявола...
- Щоб ізбавитися нам...
- І за всіх потребуючих від Бога помочі...
Священник молитву: Господи Боже наш, Боже, який спасає, прихили вухо Твоє до моління нас, рабів Твоїх, і даруй нам милість Твоєї благості; віджени від нас всякий плотський помисл і подай нам духовне життя.  Оманених наверни, в немочах сущим утішення даруй, раба цього Твого імярек від всіх страстей звільни; всяке прогрішення його, вольне чи невольне, прости і сподоби його царства небесного, бо Ти єси прибіжище всіх і у Тебе просимо заступництва...
Якщо хочете, мовте таки тут заупокійні сідальні.
Іпакой: Надіє і прибіжище... до кінця.
Пісня 7-а: Отроки вавилонські...
Принеси Богові жертву хваління, душе моя, і покайся, допоки є купно житейське...
Час смерті наблизився, душе моя, покажи добрі пло­ди...
Мученики Христові піч спокус рікою крові загасили...
Купина неопалима колись Тебе прообразила, вогогнь Божества недоступ­ний зродила ти нам; тому взиваємо до Тебе: терня пристрастей моїх спали, всеблаженна.
Пісня 8-а: Єдиного...
Слово, як свічу прийнявши, пристрастям же скотоподібним запродався я окаянний...
Господь поблизу, роз­умій, душе моя...
Солодкість Божества засмакувавши, гіркоту мук в солодкості перетерпіли ви, святії мученики...
Різдвом Твоїм, Пресвятая Діво, людське єство від прокляття звільнилося; Ти бо родила єси благословляючого нас і сповняючого небо і землю.
Пісня 9-а: Прехвальна...
Ось суд наблизився і я підупадаю, бо діла підсудні вчинив...
Як і хананеянка взиваю до Тебе, Христе: воздвигни мене підупавшого...
Світ живих, Сіон небесний і місто первородних прийняло вас, свя­тії мученики...
Божественним світлом від Тебе народженого, Преславная Богородице, прикраси душу мою, пристрастями і гріхми затуманену, і сподоби мене життя вічного.
Пресвята Владичице Богородице...
Святий Бо­же…
Отче наш... Яко Твоє єсть царство...
Тропарі
Помилуй нас, Господи...
Слава... Господи, помилуй нас...
І нині... Милосердія двері...
- Помилуй нас, Боже, по великій милості Твоїй...
- Ще молимось за благовірного царя нашого...
- За здоров’я, життя, відпущення прогрішень брата нашого імярек і всіх братів наших промовмо всі...
- Ще молимось за христолюбивого брата нашого імярек, за мирне життя його і прощення гріхів; свідомих і несвідомих, вольних і невольних, і щоб сподобитися йому життя вічного і царства небесного, промовмо всі...
Три коліноприклонення і ектенія Сповнім...
Священик молитву: Господи Боже наш, прийми усильне це моління рабів Твоїх і помилуй нас по множеству щедрот Твоїх; зішли милості Твої на нас, які очікують від Тебе багаті ми­лості, і сподоби нас і всю братію нашу упокоєння. Бо милостивий і чоловіколюбець Бог єси і Тобі славу возсилаємо Отцю і Сину...
В мирі вийдім...
Народ: В імені Господнім.
Диякон: Господеві помолімся
Священик: Боже, ущедри нас і благослови нас...
Слава Тобі, Христе Боже наш…
Народ: Уповання наше...
Благословення Господнє хай буде над всіми вами...
і отримують євлогію.


[1] К.Кекелидзе, Литургические грузинские памятники, 185-187.

1 коментар: